Aankopen & garantie

Aankopen

Een juridische vraagstuk over een aankoop?

Soms is het mogelijk om een aankoop ongedaan te maken. Bijvoorbeeld als een product niet goed werkt. Heeft u iets gekocht via het internet of in de winkel? ? U heeft dan meestal rond de veertien dagen om de aankoop ongedaan te maken. Wij kunnen een Juridisch handje koppelen om dit vraagstuk op te lossen.

Heeft u een abonnement voor een vaste periode, bijvoorbeeld 1-2-3 jaar? Dan kunt u het abonnement meestal pas na deze periode opzeggen.

Heeft u een abonnement zonder einddatum? dan kunt u altijd opzeggen, meestel geldt er wel een opzegtermijn.

Heeft u en product besteld, een reis geboekt of een energiecontract afgesloten bij een bedrijf? En gaat het bedrijf failliet? Dan krijgt u soms uw geld terug. Dit hangt af van het soort bedrijf en wat u kocht.

Wilt u niet dat een bedrijf persoonlijke informatie over u bewaart? Vraag dan of het bedrijf de informatie mag zien. Vraag daarnaast of het bedrijf informatie verwijdert of juist verbetert. Door de regels over privacy moet het bedrijf meestal doen wat u vraagt, maar er zijn uitzonderingen. Een Juridisch Handje kan je hierbij helpen!

​Bij een online aankoop moet de webshop de bestelling leveren tegen de prijs die op de website staat. Ook al blijkt dat het een verkeerde prijs is. De webwinkel hoeft niet te leveren als de prijs duidelijk veel te laag is. Wat hierin het verschil zoeken wij graag voor je uit. Wij hebben gespecialiseerde Juridische Handjes die dit graag voor jou uitpluizen.

Koopt u een product of sluit u een abonnement af? Dan gelden er vaak algemene voorwaarde. Algemene voorwaarden zijn niet altijd geldig, bijvoorbeeld als ze in strijd met de wet zijn. U kunt dan de algemene voorwaarden ongeldig verklaren. Het ongeldig verklaren van de algemene voorwaarden kunnen onze Juridische Handjes voor je bepalen en bekijken op welke artikelen dit het geval is.

Wilt uw onderneming algemene voorwaarden opstellen of juist de opgemaakte algemene voorwaarden toetsen. Wij hebben arbeidsrecht masterstudenten die dit voor je kunnen realiseren.

Garantie

​Een juridische vraagstuk over een garantie?

Heeft u een product gekocht dat niet werkt? Of gaat het product sneller kapot dan u mocht verwachten? Dan kunt u de verkoper vragen om reparatie. Is het niet mogelijk om een reparatie te realiseren dan kunt u vragen om een nieuw product. Als repareren of vervangen niet mogelijk is kunt u ook de koop terugdraaien. Daar kunnen wij met Juridische Handjes zeker mee helpen.

Wilt u een lopend abonnement of lidmaatschap opzeggen en wilt u weten welke rechten u heeft. Daar kunnen wij u bij adviseren. ER gelden verschillende wetten omtrent abonnementen die wij u graag uitleggen.

Heeft u ergens voor getekend maar wilt hier graag onderuit komen. Laten we gezamenlijk kijken welke oplossingen er zijn en de gehele situatie in kaart brengen. Er is altijd een oplossing om hieruit te komen.

Soms geeft de verkoper een garantiebewijs af waarin door de verkoper of producent bepaalde eigenschappen zijn toegezegd. In een dergelijke garantie moet op duidelijke en begrijpelijke wijze worden vermeld welke rechten de koper heeft als het product niet voldoet. Wij kunnen u helpen met het opstellen van deze rechten.

​Schadevergoeding is de prestatie die men moet verrichten om andermans schade te vergoeden. De verplichting tot schadevergoeding komt voort uit aansprakelijkheid. Maar welke rechten heeft de aanvrager en waar moet u op letten bij de aanvraag. Wij stellen dit graag samen op voor u en bespreken de mogelijkheden.

Wilt u een vergoeding voor het de beschadigde, vertraagde of kwijtgeraakte producten. Heeft u hier recht op en hoe komt u in aanmerking. Wij stellen graag een bezwaarschrift voor u op om dit te realiseren.